Informații Spectacole



A DOUĂSPREZECEA NOAPTE

Viola, fiica unui nobil și Sebastian, fratele său geamăn, supraviețuiesc unui naufragiu care îi aruncă, separat, pe țărmul Iliriei. Fiecare crede despre celălalt că a murit și fiecare se străduiește să se descurce singur în această țară ciudată. Viola se deghizează în bărbat și, sub pseudonimul Cezario, intră în serviciul ducelui Orsino, de care se îndrăgostește. Aici va deveni mesagerul iubirii irepresibile a ducelui pentru contesa Olivia, o tânără cu avere imensă, ce refuză să renunțe la doliul pentru fratele său mort. Existența sa austeră și sumbră într-o casă izolată de lumea de afară, în compania cameristei Maria și a intransigentului servitor Malvolio, este colorată doar de aparițiile bufonului Feste și de excesele unchiului ei bețiv, Sir Toby. Olivia se va îndrăgosti la rândul ei de straniul pețitor trimis de Orsino și îl va invita să o viziteze tot mai des.

Brutalitatea cu care puritanul Malvolio pune capăt unei beții zgomotoase va determina petrecăreții jigniți să orchestreze o farsă crudă pe seama iubirii secrete a acestuia pentru stăpâna sa. Sir Toby, Maria și Sir Andrew, un pretendent sărac cu duhul al contesei, vor planta în calea lui Malvolio o scrisoare de dragoste, ca din partea Oliviei, în care aceasta îl încurajează să aibă un comportament excentric, pe potriva statutului la care aspiră. Nefericitul servitor mușcă momeala și, considerat nebun de contesă, este închis în beci și „exorcizat” de Toby, Maria și bufonul Feste, deghizat în popă.

Atenția pe care Olivia o acordă tânărului mesager atrage furia lui Sir Andrew, care, păcălit de Sir Toby, îl provoacă pe Cezario la duel, prilejuind o ridicolă înfruntare între două firi slabe. Confundându-l pe Sebastian, rătăcit pe străzi, cu Cezario, contesa îl ia de bărbat, fără a întâmpina proteste, iar reîntâlnirea celor doi gemeni din final va prilejui și nunta Violei cu ducele Orsino. Sfârșitul încurcăturilor este unul fericit pentru toată lumea, cu excepția lui Malvolio, care jură să se răzbune.

Gala Premiilor Matei Brâncoveanu 2015, ediţia I
Premiul Secţiunii Teatru: actorii George Costin, Sorin Miron, Nicoleta Hâncu, Adrian Nicolae, Andrei Huţuleac, Alexandru Pavel pentru rolurile interpretate.

Mai multe detalii despre spectacol

PERETELE

Un perete, două familii, acelaşi bărbat, două vieţi trăite în paralel.

„Peretele” cuprinde „toată lumea”, este binomul viaţă-moarte, cele două „camere”... Este o comedie dar şi o dramă în acelaşi timp. Cuprinde iubire, cuprinde trădare, tristeţe de la lacrimă în colţul ochiului până la hohotul dezlănţuit de plâns, bucurie de la zâmbet timid, până la fericirea rotundă ca o lună plină, cuprinde bucurie şi lacrimă, haz de necaz. Asta se simte de partea noastră a scenei şi, dacă măcar un pic din toate astea va ajunge şi la spectator, înseamnă că am reuşit ceea ce ne-am propus. Se cântă în spectacolul nostru, destul de mult, pentru că viaţa te pune uneori în asemenea situaţii încât vorbitul nu te mai poate ajuta să te faci înţeles, e nevoie de note muzicale.

Mai multe detalii despre spectacol

ROMEO ȘI JULIETA

Probabil cea mai cunoscută dintre piesele lui William Shakespeare, „Romeo și Julieta” beneficiază în montarea de la Teatrul Metropolis de toate ingredientele unui spectacol - eveniment. Trupa de elită coagulată de directorul de scenă Victor Ioan Frunză, alături de cele mai promițătoare voci alte tinerei generații de actori, reușește din nou creații remarcabile, respectând blazonul acestei din ce în ce mai consistente inițiative teatrale. În sprijinul viziunii regizorale a domnului Frunză, marcată de echilibru și atenție la detalii, vin deopotrivă noua traducere a textului, ce consună prin prospețime și consistență cu stilul de joc al spectacolului, și memorabila creație a scenografei Adriana Grand. Muzica live compusă de Tibor Cari emoționează și încântă, ritmând şi potențând momentele nodale ale montării.

Povestea celor doi „îndrăgostiți născuți în zodie rea” are, în această instanță, o foarte particulară carnalitate. Poezia, lirismul adolescentin, gingășia fiorului erotic, foamea naivă a tânărului de a experimenta, surd la precauția adulților, toate atributele misterioasei vârste a primelor îndrăgostiri sunt aici agresate, oprimate, amenințate și îngrădite de furia oarbă a „oamenilor mari”. Personajul principal al spectacolului e ura. Ura irațională, violentă, ura care contaminează toate aspectele vieții. Ura care ucide și schilodește deopotrivă trupuri și minți. Care acoperă totul, care întunecă totul. Care sacrifică tot ce e pur.

O frumoasă și profundă meditație în timpurile măcinate de violență pe care le trăim.

Premii
Gala Premiilor Matei Brâncoveanu 2015, ediţia I
Premiul Secţiunii Teatru:
actorii George Costin, Sorin Miron, Nicoleta Hâncu, Adrian Nicolae, Andrei Huţuleac, Alexandru Pavel pentru rolurile interpretate.

Mai multe detalii despre spectacol

TARTUFFE sau IMPOSTORUL

Cât de bine miroase facerea de bine? Orgon, un nobil bogat și tată de familie, e cel mai în măsură să răspundă. Captivat de un surpinzător fior religios, el primește în casă pe Tartuffe, un „om al lui Dumnezeu” pe care l-a cunoscut la biserică. În ciuda aparenței de austeră pioșenie, cucernicul se dovedește curând preocupat de lucruri pământești, încercând să o seducă pe Elmire, tânăra soție a binefăcătorului său. Damis, fiul lui Orgon, surprinde avansurile pătimașe ale lui Tartuffe și sperând să pună capăt regimului monahal pe care ipocritul musafir l-a instaurat în casă, își avertizează tatăl.

Naiv până la orbire, Orgon refuză să accepte evidența și își alungă fiul, dezmoștenindu-l. Deznodământul este o usturătoare lecție, tipică geniului comic al lui Molière.

De neratat această pildă veche în cheie contemporană despre fanatism, credulitate și fățărnicie.

Gala UNITER 2014, ediţia a XXII-a
Nicoleta Hâncu - premiul pentru cea mai bună actriţă în rol secundar pentru rolul Elmire

Mai multe detalii despre spectacol

VISUL UNEI NOPȚI DE VARĂ

În pădurea de la marginea Atenei se întâmplă lucruri ciudate. Cetățeni mai mult sau mai puțin onorabili se îndrăgostesc, se dezdrăgostesc, se reîndrăgostesc, se bat, se pupă, se „măgăresc”, se fugăresc și se nelămuresc ca niște biete păpușele în mâna unor copii răutăcioși. Totul pentru că regele și regina zânelor pădurii au o prozaică ceartă conjugală. Și când zeii se ceartă, muritorii suferă, căci „s-a-ntors cu fundu-n sus toată natura”.

Pădurea e spațiul în care „se fac și se desfac” toate intrigile spectacolului. Aici îndrăgostiți se refugiază pentru a scăpa de o mezalianță nefavorabilă, sau pentru a-și revendica dreptul. Meșteri din cele mai diverse bresle se adună aici pentru a repeta o piesă de teatru, în speranța unei remunerații generoase din partea Ducelui. Și, bineînțeles, zeii malițioși ai pădurii își reglează conturile, folosind cumplite vrăji și poțiuni magice. În scurt timp, copleșit de abundența de spiriduși, elfi, nimfe, plante fermecate și elixire adormitoare, însuși spectatorul capătă senzația de plăcută amețeală, de reverie. „Ce? Vi se-nvârte capul? Visezi. Așa e când visezi.”, cum ne atrage atenția însuși Oberon, regele zânelor.

Dincolo de hohotele de râs (și se râde din plin, montarea prilejuiește actorilor excepţionale creații comice) spectacolul degajă o foarte interesantă senzație de compasiune, de empatie cu „muritorii, bieții muritori”, făpturi neajutorate, la mila puternicilor zei. Și poate că această emoție, ascunsă abil între atâtea comicării, este marele merit al „Visului unei nopți de vară”.

Mai multe detalii despre spectacol

CUM SE CUCERESC FEMEILE

Reţeta succesului: o comedie scrisă de Woody Allen, mai multe femei şi un actor care să ne aducă aminte de Humprey Bogart. O comedie despre iubire, eşec şi reuşită în amor, din care poţi crede că arta de a cuceri o femeie chiar se poate învăţa. O comedie romantică care l-a lansat pe Woody Allen în 1969, pe Broadway.

Un scriitor de cronică de film, Allan Felix, proaspăt divorţat, încearcă să-şi refacă viaţa sa personală. Pentru o scurtă perioadă de timp se îndrăgostește de Linda, soția celui mai bun prieten al său. Umorul dramaturgiei lui Woody Allen funcţionează perfect în spectacol, personajul nostru cerând ajutor fantomei lui Humphrey Bogard. În cele din urmă Allan Felix îşi asumă propria identitate. Un spectacol extrem de actual, modern și plin de haz.

Mai multe detalii despre spectacol

EFECTUL RAZELOR GAMMA ASUPRA CRĂIȚELOR LUNATICE

„Efectul razelor gamma asupra crăițelor lunatice” ne propune fascinanta întâlnire cu o mare artistă a teatrului românesc, Oana Pellea. Și cu un text pe măsură, extrem de actual, aspru pe alocuri, dar din care nu lipsesc umorul şi ironia. Căci Beatrice interpretată de Oana Pellea este o mamă singură cu două adolescente, una traversând o traumă sexuală, cealaltă pasionată de biologie şi viaţă. Spectacolul ne vorbeşte despre complicata relaţie dintre generaţii, despre disperarea unei femei ce trăieşte cu grija zilei de mâine, dar şi despre speranţă, căci Tillie creşte iepuri, visează la atomi, speră… şi crede în efectul razelor gamma asupra crăiţelor lunatice.

O întâlnire emoţionantă între două generaţii de actori, Oana Pellea şi Alexandrina Halic, alături de mai tinerele şi foarte talentatele actiţe, Florentina Gleznea şi Cristina Casian.

Festivalul Internaţional FEST(in) pe Bulevard 2016, ediţia a IV-a
Oana Pellea - premiul pentru cea mai bună actriţă - pentru complexitatea, profunzimea trăirilor şi strălucirea redată acestora, în interpretarea personajului Betty

Festivalul UNDERCLOUD ediţia 2017 Premiul UNDER ANY CLOUD
Teatrului Metropolis și echipei spectacolului „Efectul razelor gamma asupra crăiţelor lunatice”, pentru susținerea mișcării teatrale independente

Mai multe detalii despre spectacol

DOMNUL IBRAHIM ȘI FLORILE DIN CORAN

Un spectacol de stringentă actualitate. Un spectacol care vorbeşte despre diversitate religioasă, acceptare, despre puterea unui zâmbet. Domnul Ibrahim este un musulman ce deţine o băcănie în cartierul evreiesc, undeva în Franţa. Momo, un copil evreu de unsprezece ani fură din când în când conserve din magazinul lui. Cei doi însă se împrietenesc iar Domnul Ibrahim, cu blândețe și înțelepciune, se va ocupa de Momo asemenea unui tată.

Un spectacol profund emoţionant despre puterea prieteniei şi secretele fericirii, un spectacol în care iubirea şi prietenia au capacitatea de a transcende orice religie, cutumă sau prejudecată.

Eric Emmanuel Schmitt a primit peste 25 de premii internaţionale pentru literatură şi teatru, „Domnul Ibrahim şi florile din Coran” fiind recompensat în 2004, cu premiul „Public Choice” în German Book Awards.

Mai multe detalii despre spectacol

7 DINTR-O LOVITURĂ

Ce se întâmplă când şapte oameni de condiţii, profesii şi educaţii complet diferite sunt puşi în situaţia de a sta împreună trei zile în aceeaşi încăpere? Ce se întâmplă când le mai dai şi o miză importantă pentru care să se lupte? Ce se întâmplă când fiecare victorie a celuilalt înseamnă eşecul tău?
Un concurs pentru un rol într-o telenovelă aduce la un loc intelectuali, artişti, ceea ce numim astăzi „cocalari” sau „piţipoance”, adolescenţi dezorientaţi. Într-o piesă de teatru bine scrisă toate personajele au, în felul lor, dreptate. Chiar dacă unele dintre ele par că acţionează împotriva bunului simţ, în cele din urmă lumina va pica în aşa fel încât să înţelegem şi mica sau marea lor dreptate.

„7 dintr-o lovitură” este o asemenea piesă de teatru, astfel încât spectatorul se vede în situaţia de a simpatiza pe fiecare în parte, ciclic sau continuu, în funcţie de cum pică lumina dramaturgică. Spectacolul are calitatea de a fi nu extrem de contemporan, ci de-a dreptul imediat, crunt de real şi dureros. Singura consolare pe care ne-o oferă realitatea de pe scenă este râsul permanent care însoţeste fiecare pas al personajelor, după principiul că viaţa e atât de tristă încât devine irezistibil de comică.

Mai multe detalii despre spectacol

DOUĂ LINIUȚE

În cheie comică, depre realităţile dure, dar universale, precum avortul, violul sau minciuna. Un semnal de alarmă asupra modului în care le ignorăm atât existenţa, cât şi efectele.

„Cele două liniuțe sunt acelea de pe un test de sarcină, atunci când acesta iese pozitiv. Am ales titlul ăsta, pentru că spectacolul în sine e un test. Am încercat să testez cât de mult poți face spectatorul să râdă pe marginea unor subiecte extrem de triste. E de mirare cât de largi sunt limitele, cât de mult se întinde plapuma râsului, ca să zic așa. Spectatorul, dacă știi să-l iei cu tine, va râde de moarte, de naștere, de boală, de crimă, de singuratate, de nefericire.” Lia Bugnar

Mai multe detalii despre spectacol

Pagina 1 din 4 - pagina următoare