Informații Spectacole



7 DINTR-O LOVITURĂ

Ce se întâmplă când şapte oameni de condiţii, profesii şi educaţii complet diferite sunt puşi în situaţia de a sta împreună trei zile în aceeaşi încăpere? Ce se întâmplă când le mai dai şi o miză importantă pentru care să se lupte? Ce se întâmplă când fiecare victorie a celuilalt înseamnă eşecul tău?
Un concurs pentru un rol într-o telenovelă aduce la un loc intelectuali, artişti, ceea ce numim astăzi „cocalari” sau „piţipoance”, adolescenţi dezorientaţi. Într-o piesă de teatru bine scrisă toate personajele au, în felul lor, dreptate. Chiar dacă unele dintre ele par că acţionează împotriva bunului simţ, în cele din urmă lumina va pica în aşa fel încât să înţelegem şi mica sau marea lor dreptate.

„7 dintr-o lovitură” este o asemenea piesă de teatru, astfel încât spectatorul se vede în situaţia de a simpatiza pe fiecare în parte, ciclic sau continuu, în funcţie de cum pică lumina dramaturgică. Spectacolul are calitatea de a fi nu extrem de contemporan, ci de-a dreptul imediat, crunt de real şi dureros. Singura consolare pe care ne-o oferă realitatea de pe scenă este râsul permanent care însoţeste fiecare pas al personajelor, după principiul că viaţa e atât de tristă încât devine irezistibil de comică.


Mai multe detalii despre spectacol

10 PENTRU NEW YORK

„Am scris o piesă de teatru pentru acești zece oameni tineri, la aniversarea celor zece ani de existenţă ai Teatrului Metropolis. Evident că munca la acest spectacol a fost diferită de tot ce trăisem până atunci la cele dinainte.
A fost mai degrabă o muncă de laborator, nouă nouță pentru mine, din care am învățat o grămadă de lucruri, pentru care n-am cum sa le fiu altfel decât recunoscătoare lor și vieții că mi-a dat pățania asta.

Nu știu cât teatru am reușit eu să-i învăț, dar știu sigur că i-am învățat că într-o distribuție oamenii trebuie să fie prieteni între ei, că asta se simte în scenă și se duce în sală, și îi face pe spectatori să fie și ei parte din familie. Fără prietenie, nu se poate teatru frumos."

Lia Bugnar


Mai multe detalii despre spectacol

A DOUASPREZECEA NOAPTE

Viola, fiica unui nobil și Sebastian, fratele său geamăn, supraviețuiesc unui naufragiu care îi aruncă, separat, pe țărmul Iliriei. Fiecare crede despre celălalt că a murit și fiecare se străduiește să se descurce singur în această țară ciudată. Viola se deghizează în bărbat și, sub pseudonimul Cezario, intră în serviciul ducelui Orsino, de care se îndrăgostește. Aici va deveni mesagerul iubirii irepresibile a ducelui pentru contesa Olivia, o tânără cu avere imensă, ce refuză să renunțe la doliul pentru fratele său mort. Existența sa austeră și sumbră într-o casă izolată de lumea de afară, în compania cameristei Maria și a intransigentului servitor Malvolio, este colorată doar de aparițiile bufonului Feste și de excesele unchiului ei bețiv, Sir Toby. Olivia se va îndrăgosti la rândul ei de straniul pețitor trimis de Orsino și îl va invita să o viziteze tot mai des.

Brutalitatea cu care puritanul Malvolio pune capăt unei beții zgomotoase va determina petrecăreții jigniți să orchestreze o farsă crudă pe seama iubirii secrete a acestuia pentru stăpâna sa. Sir Toby, Maria și Sir Andrew, un pretendent sărac cu duhul al contesei, vor planta în calea lui Malvolio o scrisoare de dragoste, ca din partea Oliviei, în care aceasta îl încurajează să aibă un comportament excentric, pe potriva statutului la care aspiră. Nefericitul servitor mușcă momeala și, considerat nebun de contesă, este închis în beci și „exorcizat” de Toby, Maria și bufonul Feste, deghizat în popă.

Atenția pe care Olivia o acordă tânărului mesager atrage furia lui Sir Andrew, care, păcălit de Sir Toby, îl provoacă pe Cezario la duel, prilejuind o ridicolă înfruntare între două firi slabe. Confundându-l pe Sebastian, rătăcit pe străzi, cu Cezario, contesa îl ia de bărbat, fără a întâmpina proteste, iar reîntâlnirea celor doi gemeni din final va prilejui și nunta Violei cu ducele Orsino. Sfârșitul încurcăturilor este unul fericit pentru toată lumea, cu excepția lui Malvolio, care jură să se răzbune.

Gala Premiilor Matei Brâncoveanu 2015, ediţia I
Premiul Secţiunii Teatru: actorii George Costin, Sorin Miron, Nicoleta Hâncu, Adrian Nicolae, Andrei Huţuleac, Alexandru Pavel pentru rolurile interpretate.


Mai multe detalii despre spectacol

AMADEUS

E arta dreaptă? Care este criteriul după care Dumnezeu dăruiește geniu unui creator și îl refuză altuia?

La deschiderea cortinei, străzile Vienei vibrează de șoapte. Se zvonește că bătrânul compozitor Antonio Salieri l-ar fi ucis cu treizeci și doi de ani în urmă pe celebrul Mozart, măcinat de invidie. Călătorim apoi, ghidați de însuși Salieri, prin cotloanele întunecate ale memoriei, martori la toate episoadele relației sale cu Mozart. Copil fiind, Salieri a făcut un pact cu Dumnezeu. A cerut să fie un compozitor faimos, jurând în schimb să dedice întreaga sa creație Gloriei cerești.

Ajuns compozitor al Curții Imperiului Habsburgic, îl cunoaște pe Mozart și toate reperele comodei lui existențe se prăbușesc. Cum poate o muzică de o frumusețe nepământeană, marcă a geniului divin, „glasul lui Dumnezeu”, cum o numește Salieri stupefiat, să aibă drept mesager un individ atât de meschin, de insolent și de vicios? Și, mai presus de asta, cum a putut Dumnezeu să îl trădeze astfel, când și-a închinat viața și cariera slavei Lui?

Gelos și consumat de propria mediocritate, Salieri va simula prietenia cu Mozart, hotărât să îl distrugă. Acest joc perfid îi va pierde pe amândoi - Mozart moare în mizerie, boală și viciu, în timp ce Salieri e condamnat să trăiască, rumegându-și neputința de a crea ca rivalul său.

Dar întrebarea rămâne, ca un ecou pe străzile bătrâne ale Vienei. L-a ucis într-adevă Salieri pe Mozart? A făcut-o sau n-a făcut-o?

Gala UNITER 2017
Premiul pentru cel mai bun spectacol
Premiul de excelenţă: Victor Ioan Frunză
Premiul pentru cel mai bun actor în rol principal: Andrei Huţuleac
Festivalul Naţional de Teatru, ediţia 2017 – spectacolul a fost inclus în selecţia oficială


Mai multe detalii despre spectacol

CUM SE CUCERESC FEMEILE

Reţeta succesului: o comedie scrisă de Woody Allen, mai multe femei şi un actor care să ne aducă aminte de Humprey Bogart. O comedie despre iubire, eşec şi reuşită în amor, din care poţi crede că arta de a cuceri o femeie chiar se poate învăţa. O comedie romantică care l-a lansat pe Woody Allen în 1969, pe Broadway.

Un scriitor de cronică de film, Allan Felix, proaspăt divorţat, încearcă să-şi refacă viaţa sa personală. Pentru o scurtă perioadă de timp se îndrăgostește de Linda, soția celui mai bun prieten al său. Umorul dramaturgiei lui Woody Allen funcţionează perfect în spectacol, personajul nostru cerând ajutor fantomei lui Humphrey Bogard. În cele din urmă Allan Felix îşi asumă propria identitate. Un spectacol extrem de actual, modern și plin de haz.


Mai multe detalii despre spectacol

DATOR VÂNDUT

Încurcături, femei, bani, o comedie în care orice situaţie găseşte rezolvare. Sau aşa speră personajele... Acum aproape două secole, Eugène Labiche era considerat cel mai sclipitor dramaturg francez al epocii. Simţul caricatural, prezentarea lucidă, cu ochiul moralistului, a lumii micii burghezii din acea epocă se fac simţite cu mult umor în spectacol.

„Dator vândut” desfăşoară o suită de poveşti amoroase, schimbări de gând, intenţie, răsturnări de situaţie dintre cele mai spectaculoase. Célimare, 47 de ani, se va căsători cu Emma, o fată tânără care nu are decât 18. Dar această diferenţă de vârstă nu-l va impiedica pe Célimare să seducă în continuare. Ce se întâmplă cu cei doi protagonişti dar şi cu personajele cu care interacţionează, ce urmăreşte autorul şi încotro se îndreaptă intriga, puteţi afla din savurosul spectacol.


Mai multe detalii despre spectacol

DOCTORI, FEMEI ŞI ALTE ÎNTÂMPLĂRI

Un spectacol de mare succes, o atmosferă a qui-pro-quo-urilor clasice ale dramaturgiei franceze, mărturisind inepuizabilele valențe ale comediei bulevardiere.

Ca în orice comedie de acest gen, povestea e complicată, bogată în intenţii comice iscate în jurul doctorului Moulineaux care îşi înşeală soţia şi care trebuie să-şi acopere minciunile şi încurcă situaţiile. „Doctori, femei şi alte întâmplări” este un spectacol ce merită a fi văzut pentru întâlnirea în „direct” cu tânăra generatie de actori; ei îl scot din banalitatea unui divertisment oarecare şi susţin buna intenţie a comediei bulevardiere.


Mai multe detalii despre spectacol

DOMNUL IBRAHIM ŞI FLORILE DIN CORAN

Un spectacol de stringentă actualitate. Un spectacol care vorbeşte despre diversitate religioasă, acceptare, despre puterea unui zâmbet. Domnul Ibrahim este un musulman ce deţine o băcănie în cartierul evreiesc, undeva în Franţa. Momo, un copil evreu de unsprezece ani fură din când în când conserve din magazinul lui. Cei doi însă se împrietenesc iar Domnul Ibrahim, cu blândețe și înțelepciune, se va ocupa de Momo asemenea unui tată.

Un spectacol profund emoţionant despre puterea prieteniei şi secretele fericirii, un spectacol în care iubirea şi prietenia au capacitatea de a transcende orice religie, cutumă sau prejudecată.

Eric Emmanuel Schmitt a primit peste 25 de premii internaţionale pentru literatură şi teatru, „Domnul Ibrahim şi florile din Coran” fiind recompensat în 2004, cu premiul „Public Choice” în German Book Awards.


Mai multe detalii despre spectacol

DOUĂ LINIUŢE

În cheie comică, depre realităţile dure, dar universale, precum avortul, violul sau minciuna. Un semnal de alarmă asupra modului în care le ignorăm atât existenţa, cât şi efectele.

„Cele două liniuțe sunt acelea de pe un test de sarcină, atunci când acesta iese pozitiv. Am ales titlul ăsta, pentru că spectacolul în sine e un test. Am încercat să testez cât de mult poți face spectatorul să râdă pe marginea unor subiecte extrem de triste. E de mirare cât de largi sunt limitele, cât de mult se întinde plapuma râsului, ca să zic așa. Spectatorul, dacă știi să-l iei cu tine, va râde de moarte, de naștere, de boală, de crimă, de singuratate, de nefericire.” Lia Bugnar


Mai multe detalii despre spectacol

DUMNEZEUL DE A DOUA ZI

„Dumnezeul de a doua zi”, este un text scris sub forma unei succesiuni de monoloage, fiecare dintre ele nefiind altceva decât o fotogramă/fotografie a unui caracter, a unei stări sufletești, sau a unui moment de viață, iar soluția folosită pentru developarea acestor fotograme/fotografii este un amestec seducător de ironie și autoironie. Rezultatul: un text comic și dramatic în același timp, poetic și violent deopotrivă. Violent prin simplitatea și exactitatea cu care pune diagnosticul, fără să judece și fără să condamne. Textul poate fi citit în mai multe feluri: ca o poveste de dragoste romantică sau ca trei povești de dragoste; ca drama unui cuplu sau ca dramele a trei cupluri; ca o satiră la adresa societății românești de azi sau ca o invitație la o meditație asupra sensului dimineților de a doua zi (pentru că, nu-i așa, orice s-ar întâmpla există întotdeauna o nouă bună dimineață).

Dar, întâi de toate, el TREBUIE citit ca o poveste despre părinți și copii. Sau mai exact ca o poveste despre părinți, copii și Dumnezeu. Un Dumnezeu de a doua zi … cu felul lui ciudat de a aranja lucrurile." (Claudiu Goga)


Mai multe detalii despre spectacol

EFECTUL RAZELOR GAMMA ASUPRA CRĂIŢELOR LUNATICE

„Efectul razelor gamma asupra crăițelor lunatice” ne propune fascinanta întâlnire cu o mare artistă a teatrului românesc, Oana Pellea. Și cu un text pe măsură, extrem de actual, aspru pe alocuri, dar din care nu lipsesc umorul şi ironia. Căci Beatrice interpretată de Oana Pellea este o mamă singură cu două adolescente, una traversând o traumă sexuală, cealaltă pasionată de biologie şi viaţă. Spectacolul ne vorbeşte despre complicata relaţie dintre generaţii, despre disperarea unei femei ce trăieşte cu grija zilei de mâine, dar şi despre speranţă, căci Tillie creşte iepuri, visează la atomi, speră… şi crede în efectul razelor gamma asupra crăiţelor lunatice.

O întâlnire emoţionantă între două generaţii de actori, Oana Pellea şi Alexandrina Halic, alături de mai tinerele şi foarte talentatele actiţe, Florentina Gleznea şi Cristina Casian.

Festivalul Internaţional FEST(in) pe Bulevard 2016, ediţia a IV-a
Oana Pellea - premiul pentru cea mai bună actriţă - pentru complexitatea, profunzimea trăirilor şi strălucirea redată acestora, în interpretarea personajului Betty

Festivalul UNDERCLOUD ediţia 2017 Premiul UNDER ANY CLOUD
Teatrului Metropolis și echipei spectacolului „Efectul razelor gamma asupra crăiţelor lunatice”, pentru susținerea mișcării teatrale independente


Mai multe detalii despre spectacol

FANTOMA, DRAGOSTEA MEA!

Broadway se mută la Teatrul Metropolis. Realizat după piesa „Blithe Spirit“ de Noel Coward - recompensat cu premiul Tony în 2009 datorită succesului răsunător înregistrat la prestigiosul Shubert Theatre de pe Broadway unde s-a jucat inițial, spectacolul „Fantoma, dragostea mea!“ se joacă acum în București. Piesa este axată pe povestea romancierului Charles Condomine, urmărit de fantoma primei sale soții, Elvira, după ce este supus unei ședințe de spiritism. Fantoma Elvirei încearcă din toate puterile să facă în așa fel încât să distrugă căsnicia scriitorului cu cea de-a doua soție, Ruth. Piesa scrisă de Noel Coward a fost adaptată de mai multe ori pentru scenă, dar și pentru marele și micul ecran.


Mai multe detalii despre spectacol

FREAMĂTUL PLOPILOR

„O comedie spumoasă, „Freamătul plopilor” e povestea a trei adolescenți la vârsta a treia, pentru care timpul a înghețat la puncte cheie în maturizarea fiecăruia dintre ei. Lipsa unei experiențe reale în ceea ce privește socializarea, îi aduce împreună pe cei trei protagoniști timizi (care, ca orice adolescent nu ezită să se bată cu pumnul în piept) în situații comice neașteptate. O poveste despre prietenie și acte eroice mărunte care dau savoare vieții. Trei partituri actoricești interpretate minunat de Costel Constantin, Marius Stănescu și Dan Aștilean.” - Anca Maria Colțeanu


Mai multe detalii despre spectacol

HAGI TUDOSE

Ingenios şi surprinzător ca propunere regizorală şi scenografică, spectacolul Hagi Tudose, una dintre primele tragicomedii din dramaturgia românească, se joacă pe scena de la Metropolis, iată dupa 35 de ani de la ultima montare importantă din Bucureşti. Plasat regizoral undeva în illo tempore, Hagi Tudose, personaj înrudit cu Shylock al lui Shakespeare sau Harpagon al lui Molière, aduce în prim plan figura avarului, băcanul cel mai bogat din sat, care îşi dă în cele din urmă sufletul pe un „maldăr de galbeni”. Zgârcenia sa dusă până la absurd e valorificată scenic prin momentele pline de umor şi grotesc, de la accentele lirice până la cele comice, culminând cu figura lui Hagi Tudose, interpretat magistral de Virgil Ogăşanu. I se alătură actori consacraţi ai scenei româneşti, Costel Constantin, Virginia Mirea şi Adela Mărculescu, împreună cu actori mai tineri, deja cunoscuţi publicului. Dan Tudor semnează un spectacol de referinţă pentru teatrul românesc, o montare actuală, contemporană, ce îmbină absurdul şi firescul scenic, tragicul şi comicul, redând astfel prospeţimea unui personaj ce aparţine tuturor timpurilor.


Mai multe detalii despre spectacol

HAMLET

„Hamlet”, în viziunea domnului Victor Ioan Frunză, este un „Kammerspiel”, o dramă de familie. Constrâns de dimensiunile reduse ale sălii (sau, mai degrabă, respingând monumentalul sălilor mari), spectacolul sondează în profunzime ceea ce i se refuză în orizontalitate. Personajele răsuflă, transpiră, speră și suferă lângă spectator, dureros de aproape. În acest „Hamlet”, publicul nu „privește viața desfășurându-se prin gaura cheii”. E în miezul evenimentelor. Martorul cel mai de aproape. Confidentul personajelor. În final, judecătorul crimelor. Departe de livrescul caracteristic altor montări, textul „are vână”. Personajele trăiesc acut, parcă în criză de timp, această tragedie a memoriei. Ritmat perfect de muzica live, spectacolul respiră o viață „mai mare ca viața”, reușind să compună tragedia din gesturi mărunte, din fapte cotidiene, din refuzul artificiului. Perfecta verosimilitate a întâmplărilor, senzația de puternică empatie a spectatorului nu numai cu protagonistul, ci cu toate personajele purtate de „timpul ieșit din matcă” spre tragicul deznodământ, sunt piloni ai reușitei spectacolului.

„Hamlet” face mai mult decât să emoționeze. Cutremură. Trezește.


Mai multe detalii despre spectacol

IUBIRE ISTERICĂ

Şapte personaje în căutarea iubirii, a senzualităţii, a sufletului pereche. Debby şi Beth, două prietene bune aleg barul Oliver. Rick pune ochii pe Beth, dar sfârşeste în braţele lui Debby. Beth este copleşită de responsabilităţile ei de mamă. În timp ce Debby pune rămăşag pe o posibilă aventură şi un mariaj cu indiferentul Rick, Virginia, mama ei, se întreabă dacă relaţia ei cu Nick poate fi una adevărată. Nici Bobby, barmanul, nu rămâne indiferent şi flirtează cu Beth.

Iubirea isterică e lumea în care sentimentul puternic topeşte şi renaşte iluzii efemere, iubirea căutătoare de rosturi şi sensuri. Un spectacol care ne spune povestea iubirii himeră şi pulsaţia fluturilor din stomac, dar mai presus de asta, ne spune povestea descoperirii sinelui. Debby, Beth şi Virginia sunt însă mai aproape ca niciodată să afle, dacă nu sufletul pereche, măcar valoarea prieteniei lor şi găsirea propriei identităţi.


Mai multe detalii despre spectacol

JAKE ŞI FEMEILE LUI

„Jake şi femeile lui” este o comedie de succes scrisă de Neil Simon, unul dintre cei mai cunoscuţi şi apreciaţi autori americani.

Personajul aflat tot timpul în centrul acţiunii este Jake, un scriitor de succes căruia îi place să-şi imagineze mai tot timpul dialoguri între el şi femeile din viaţa sa, un romancier ce are mai mult succes in lumea ficțiunii decât în cea reală. El se află în fața unei crize în căsnicia sa. Flashbackurile comice și uneori emoționante ce se derulează în imaginaţia sa sunt întrerupte de vizitele femeilor din viaţa sa reală. Printre femeile sale se află prima soţie, marea sa iubire, ce a murit înr-un accident de mașină, fiica sa, sora, psihiatra, actuala sa soţie și una dintre iubite. Autorul face aici, ca şi în alte piese, o acută introspecție în lumea relațiilor moderne.


Mai multe detalii despre spectacol

JURNALUL PLĂCERII

„Jurnalul plăcerii” este o comedie savuroasă, susţinută într-un tempo alert de subtilul şi fascinantul joc de-a „şoarecele şi pisica”. O tânară frumoasă apare într-o zi la uşa unui agent imobiliar celibatar. Secretul lui, agenda cuceririlor sale. Ea va găsi o mie de motive să rămână la El. El se împotriveşte până în momentul în care începe să-i placă. O evadare din timp şi spatiu, presarată pe alocuri cu şampanie. Se va schimba oare de acum înainte viaţa lui Don Juan? Este sau nu real jurnalul cuceririlor sale?

În afara spaţiului cotidian, totul e permis şi imprevizibilul devine posibil. Seducătorul e sedus, și, ca în orice joc al seducţiei, rolurile se inversează. Spuma şampaniei se evaporă...

O altfel de poveste a unui El şi o Ea, spusă cu patimă şi tandreţe, duioşie şi umor până la absurd, de doi carismatici actori, Marius Bodochi alături de mai tânara sa parteneră de scenă, Cristiana Răduţă Bobic.


Mai multe detalii despre spectacol

KONKURS

Autorul Aleksandr Galin este unul dintre cei mai buni dramaturgi ruşi, regizori şi scenarişti contemporani.

Într-un cinematograf vechi, dezafectat, un chinez, însoţit de un translator, doreşte să selecteze un grup de fete pentru un bar din țara sa. Anunţul lasă loc de echivoc, nu este clar şi se înscriu la concurs femei de diferite vârste şi categorii sociale, majoritatea nepotrivite cu prezenţa într-un bar de noapte: o intelectuală, două surori... prostituate împreună cu mama lor, o muncitoare şi o falsă aristocrată, cinci femei cu un „stil” diferit, care se zăreşte atât în conduita lor, cât şi in felul în care sunt îmbrăcate, aspect ce denotă un anumit statut social. Ele au venit aici pentru a susţine o audiţie, care, în viziunea lor, le va scăpa de traumele şi de frustrările acumulate O aşteptare... poate asemănătoare cu cea din Teatrul absurdului, în care Godot trebuie să vină... În acest timp concurentele îşi derulează fiecare firul epic al vieţilor cenuşii şi se analizează una pe cealaltă, afirmându-şi complexele de superioritate sau de inferioritate.


Mai multe detalii despre spectacol

MĂ TOT DUC

Un cuplu încearcă să-şi rezolve neînţelegerile, abordând masca unor clovni ce sunt într-un amuzant dar şi emoţionant conflict. Cu fineţe şi poezie este astfel tratat un moment al existentei unui cuplu in pragul destrămarii. Comedia explozivă a unor situaţii stârneşte râsul, ce încremeneşte când cei doi renunţă pentru câteva secunde la nasul cel roşu al clovnului ce le maschează suferinţa.

Spectacolul reprezintă o parabolă a vieții trăite cu iluzia pe care ne-o conferă soluțiile simple - mereu destinați eșecului trecător și mereu pregătiți s-o luăm de la capăt, mereu în căutarea celuilalt sau a iubirii.

Un spectacol de autor magistral realizat de cei doi artişti. Greu de găsit sunt cuvintele de preţuire care să poată defini superbele evoluţii ale Oanei Pellea şi Mihai Gruia Sandu.


Mai multe detalii despre spectacol

MELCUL

"Melcul" este o piesa care are la baza o poveste adevarata a unei poete romance care a plecat definitiv in Germania in anii 80.

Timp de 6 ani a ingrijit un cuplu de batrini bogati si s-a atasat de ei, asa cum si ei au pretuit-o foarte tare. Spectacolul e in egala masura emotionant, amuzant si, cel mai important, intr-un anume fel, are valoare de document.

Exodul romanilor care au plecat peste hotare in acei ani, cei mai multi dintre ei oameni de o calitate exceptionala, ar trebui sa faca subiectul unui studiu amanuntit. De cele mai multe ori, acesti romani erau egali sau chiar superiori celori pentru care lucrau.

Intreaga distributie a spectacolului a abordat in mod foarte personal aceasta poveste si de aceea avem un spectacol in care risul si emotia se amesteca la tot pasul.

E o poveste despre singuratate, iubire, instrainare, supravietuire.


Mai multe detalii despre spectacol

O FEMEIE DRĂGUŢĂ CU O FLOARE ŞI FERESTRE SPRE NORD

O comedie romantică - comedia cotidiană a micilor drame trăite de o femeie drăguţă, a cărei singură alinare este o floare aflată într-un ghiveci. Aelita este o femeie splendidă. Autorul, Eduard Radzinsky, regizorul Mihai Constantin, dar mai ales actriţa Irina Movilă vor construi un personaj pe cât de delicat, plin de candoare, naivitate şi delicateţe, pe atât de puternic, visceral şi instinctiv.

Şansa şi ce înseamnă ea. Iubirea şi ce înseamnă ea. Fericirea şi cum înţelege fiecare acest concept… iată câteva teme majore ale unui spectacol în se care se râde şi se poate plânge, în egală măsură cu zâmbetul pe buze.


Mai multe detalii despre spectacol

O SCRISOARE PIERDUTĂ

1883. Capitala unui județ de munte fierbe la apropierea alegerilor.

Partidul la putere, reprezentat de Zaharia Trahanache, președintele unei sumedenii de „comitete și comiții” și de tânărul și energicul prefect Ștefan Tipătescu, se află într-o situație fără precedent. Liderul opoziției locale, șiretul Cațavencu, pretinde că deține o scrisoare compromițătoare din partea doamnei Zoe Trahanache, soția președintelui, către prefect, amantul ei. Confruntat, Cațavencu cere în schimbul scrisorii postul de deputat al județului, în locul candidatului actual al puterii, incoerentul avocat Farfuridi.

Trahanache și Tipătescu descoperă la rândul lor un instrument de șantaj, o poliță falsificată de Cațavencu. După succesive pierderi și regăsiri ale scrisorii, marcate de un delicios amestec al politicului cu eroticul, cele două tabere cad de acord să sprijine candidatura lui Agamiță Dandanache, trimis de la București, el însuși beneficiarul unui șantaj.

Finalul este unul tipic caragialesc, o concordie deplină și fastuoasă, o spoială de solemnitate și triumf al democrației peste mizerabila colcăială a campaniei electorale.


Mai multe detalii despre spectacol

PAGANINI

Viaţa celebrului violonist, trăită între viaţă şi moarte la curtea la fel de celebrului Împărat Napoleon. Un spectacol fascinant despre viaţa marelui muzician italian Niccolò Paganini, care include episodul tensionat dintre celebrul violonist şi Biserica Catolică.

Se spune că, în Italia, datorită succesului său, circula legenda că marele violonist şi-a vândut sufletul diavolului spre a dobândi aur şi glorie eternă, fiind declarat eretic.

Niccolò Paganini a fost o minune a timpului său, un geniu neegalat până astăzi, care a scos din vioara Guarneri tot ce era mai suav ca sunet, uimind o lume întreagă. Un spectacol dedicat memoriei marelui violinist, marcând astfel cei 175 de ani de la trecerea în nefiinţă a artistului.


Mai multe detalii despre spectacol

PENTRU O MAI BUNĂ ÎNȚELEGERE

Cronica unei ratări povestită de martori. Tragicomedie.

Cinci personaje stau în faţa noastră, a publicului. Ne aşază acea oglindă posibilă prin dreptul căreia, fiecare dintre noi a trecut cândva. E povestea lui Nucu spusă pe rând când de mamă, când de soră. Când de soţie, de iubită, ori de prietenul din copilărie. Cinci personaje şi cinci feluri de-a iubi.

E povestea aceea nuanţată, al cărui fir te poartă de la candoare la ipocrizie, de la subtila ironie la momentele debordant de comice. Muşcând din durere, râzând cu lacrimi, topind amarul într-un zâmbet.

De la lacrimă la surâs, şi dinspre iubire spre lipsa ei, graniţa e cât a unui grăunte de filigran. Pentru zbaterea aceea de aripă şi pentru visele frânte, pentru imprevizibil şi frumuseţea lui, pentru toate e nevoie de înţelegere. O mai bună înţelegere...


Mai multe detalii despre spectacol

PERETELE

Un perete, două familii, acelaşi bărbat, două vieţi trăite în paralel.

„Peretele” cuprinde „toată lumea”, este binomul viaţă-moarte, cele două „camere”... Este o comedie dar şi o dramă în acelaşi timp. Cuprinde iubire, cuprinde trădare, tristeţe de la lacrimă în colţul ochiului până la hohotul dezlănţuit de plâns, bucurie de la zâmbet timid, până la fericirea rotundă ca o lună plină, cuprinde bucurie şi lacrimă, haz de necaz. Asta se simte de partea noastră a scenei şi, dacă măcar un pic din toate astea va ajunge şi la spectator, înseamnă că am reuşit ceea ce ne-am propus. Se cântă în spectacolul nostru, destul de mult, pentru că viaţa te pune uneori în asemenea situaţii încât vorbitul nu te mai poate ajuta să te faci înţeles, e nevoie de note muzicale.


Mai multe detalii despre spectacol

PIJAMALE

După un real succes pe Broadway, acum pe scena Teatrului Metropolis, „Pijamale” de Mawby Green și Ed Feilbert , după farsa „Moumou” de Jean de Letraz.

O comedie captivantă, un text de un real succes pe Broadway. Un spectacol despre eternul război al sexelor, despre infidelități, decepții, intrigi, farse pline de umor, răsturnări de situație și quiproquo-uri, promisiuni ce nu pot fi ținute, într-o spumoasă și savuroasă parodie a zilelor noastre.

Hitul comicului de bulevard al anilor `80, comedia „Pijamale” de Mawby Green și Ed Feilbert are la bază farsa franțuzească „Moumou” de Jean de Letraz. Succesul ei este foarte longeviv, piesa jucându-se ani în şir la New York, Hollywood, Londra și Paris.

Un comic spumos, o comedie plină de viață, niște încurcături spectaculoase, niște personaje hilare, totul strâns într-un spectacol cu ritm, aceasta este rețeta sigură a succesului.


Mai multe detalii despre spectacol

PROCESUL CAPREI CU UN IED

„Capra cu trei iezi” este o poveste pentru copii sau un scenariu de film horror? Atunci când un doctor şi o asistentă medicală folosesc povestea lui Creangă ca terapie pentru vindecarea bolilor mintale, lucrurile pot scapa uşor de sub control.

Inspirat de povestea marelui scriitor, doctorul dezvoltă un scenariu în care joacă rolul fratelui geamăn al lupului din poveste. Fratele lup, cuprins de remuşcare, o dă în judecată pe capră - jucată de asistenta medicală - pentru circumstanţele grave în care a murit fratele său. Cei trei nebuni internaţi în spital - un schizofrenic, un megaloman şi un autist - vor juca rolul iezilor. Va fi oare un proces cinstit?


Mai multe detalii despre spectacol

ROMEO ŞI JULIETA

Probabil cea mai cunoscută dintre piesele lui William Shakespeare, „Romeo și Julieta” beneficiază în montarea de la Teatrul Metropolis de toate ingredientele unui spectacol - eveniment. Trupa de elită coagulată de directorul de scenă Victor Ioan Frunză, alături de cele mai promițătoare voci alte tinerei generații de actori, reușește din nou creații remarcabile, respectând blazonul acestei din ce în ce mai consistente inițiative teatrale. În sprijinul viziunii regizorale a domnului Frunză, marcată de echilibru și atenție la detalii, vin deopotrivă noua traducere a textului, ce consună prin prospețime și consistență cu stilul de joc al spectacolului, și memorabila creație a scenografei Adriana Grand. Muzica live compusă de Tibor Cari emoționează și încântă, ritmând şi potențând momentele nodale ale montării.

Povestea celor doi „îndrăgostiți născuți în zodie rea” are, în această instanță, o foarte particulară carnalitate. Poezia, lirismul adolescentin, gingășia fiorului erotic, foamea naivă a tânărului de a experimenta, surd la precauția adulților, toate atributele misterioasei vârste a primelor îndrăgostiri sunt aici agresate, oprimate, amenințate și îngrădite de furia oarbă a „oamenilor mari”. Personajul principal al spectacolului e ura. Ura irațională, violentă, ura care contaminează toate aspectele vieții. Ura care ucide și schilodește deopotrivă trupuri și minți. Care acoperă totul, care întunecă totul. Care sacrifică tot ce e pur.

O frumoasă și profundă meditație în timpurile măcinate de violență pe care le trăim.

Premii
Gala Premiilor Matei Brâncoveanu 2015, ediţia I
Premiul Secţiunii Teatru:
actorii George Costin, Sorin Miron, Nicoleta Hâncu, Adrian Nicolae, Andrei Huţuleac, Alexandru Pavel pentru rolurile interpretate.


Mai multe detalii despre spectacol

S-A FURAT MIREASA

„S-a furat mireasa” este un spectacol proaspăt despre dragoste și riscuri, despre alegeri și asumarea lor, despre modul în care amintirile, istoriile noastre personale ne modifică percepția asupra lumii și asupra persoanelor de lângă noi.

Spectacolul spune povestea unei tinere femei dintr-o corporație pusă în situația de a alege între siguranța oferită de un coleg de serviciu și romantismul relației cu un fermecător alpinist.

În timpul repetițiilor tânăra echipă artistică a devenit pasionată de problemele profunde pe care textul le explorează; și-a pus numeroase întrebări despre natura relațiilor de dragoste contemporane, ba chiar „a pus la bătaie” istorii personale care să reflecte poveștile personajelor sau să intre în dialog cu acestea.

Actorii și regizorul speră ca măcar o parte din această pasiune și aceste căutări vor ajunge la spectatori – îi vor amuza, îi vor pune pe gânduri, îi vor bucura; și că finalul cu iz nostalgic va trezi parfumul unei amintiri despre prima iubire în fiecare dintre noi.

Premii
Marele Premiu de Dramaturgie al Revistei „Yorick” pe anul 2013.


Mai multe detalii despre spectacol

SECRETUL DOCTORULUI HONIGBERGER

Oraşul Bucureşti ascunde multe taine, poveşti secrete, mistere. Oraşul ascuns, cu farmecul lui, cu mitologia străzilor lui, cu casele extraordinare care acum încep să dispară, poate fi descoperit în poveşti uitate şi prin personaje seducătoare, din alt timp. Geografia secretă a oraşului şi spiritualitatea lui trebuie recuperate. Spectcaolul „Secretul doctorului Honigberger" este o stranie poveste teatrală imaginată după nuvela cu acelaşi nume şi alte scrieri de Mircea Eliade, în regia lui Dragoş Galgoţiu.

Într o dimineaţă din toamna anului 1934, tânărul Mircea Eliade a primit o scrisoare destul de ciudată. Îi scria o doamnă de al cărui nume, Zerlendi, nu auzise niciodată. Îl invita să cerceteze colecţiile şi biblioteca soţului ei dispărut. Citind un caiet cu însemnările doctorului Zerlendi, bărbatul dispărut în mod bizar, Eliade descoperă experienţe stranii şi evenimente care îl tulbură. Un alt personaj, doctorul Honigberger, un doctor sas din Braşov, mort cu mult timp înainte, pare să influenţeze tot ce se întâmplă în această ciudată poveste.


Mai multe detalii despre spectacol

ŞI NEGRU ŞI ALB ŞI GRI

Marina, afectată cândva de un accident vascular cerebral, pornește acum împreună cu fiica sa, Lena, într-o călătorie, vizitându-şi rând pe rând fratele şi sora după moartea soțului ei. Intoleranța la nedreptate devine leit motivul pentru comentariile sale despre rude şi evenimente petrecute în familie, descrise cu lux de amănunte într-un caiet pe care Marina, abia acum, simte nevoia imperioasă de a le dezvălui. După moartea mamei sale, ce survine destul de curând, fiica Marinei, Lena, însoţită de caietul mamei sale, va relua vizitarea rudelor, un drum ce va deveni iniţiatic, cercetarea trecutului dezvăluindu-i din ce în ce mai mult, de fapt, adevărul despre prezent, despre relaţia cu soţul său.

Trecând cu uşurinţă de la drama familială la comedia cotidiană, textul ne poartă cu mult umor prin realitatea de zi cu zi. Regizorul, cunoscut publicului larg pentru creaţiile sale actoriceşti din filmul românesc, dar şi ca scenarist pentru serialele TV, pune în valoare calităţile actorilor vedetă ce compun distribuţia spectacolului.

Festivalul Naţional de Teatru ediţia 2017
– spectacolul a fost inclus în selecţia oficială


Mai multe detalii despre spectacol

TARELKIN

O tragi-comedie, o satiră ce vorbeşte despre corupţie. Acţiunea spectacolului se petrece în Rusia secolului XIX, dar birocraţia, şpaga, corupţia funcţionarilor publici din jurul lui Tarelkin, manifestate sub diverse forme ne trimit uşor cu gândul către contemporaneitate.

Tarelkin e un funcţionar şmecher, superiorul său fiind încă şi mai abil în manipularea şpăgilor. Împins de ego-ul său, Tarelkin îşi înscenează moartea, apelând la această farsă odată cu decesul vecinului său, Kopîlov, dispărând astfel cu prada acaparată şi cu documentele acuzatoare. „Cazul” va fi judecat de o poliţie la fel de coruptă. Spectacolul abundă în imagini teatrale pline de haz, accente groteşti „atmosfera de lucru” a funcţionarilor, poliţiştilor, mita dată cu valiza, dosare netrimise la judecată, toţi ca nişte marionete mişcate de forţa banului. Istoria corupţiei se repetă şi nu există nicio scăpare. Monologul lui Tarelkin din final, vine ca o secure... e „lumea strâmbă” cea în care trăim.


Mai multe detalii despre spectacol

TARTUFFE sau IMPOSTORUL

Cât de bine miroase facerea de bine? Orgon, un nobil bogat și tată de familie, e cel mai în măsură să răspundă. Captivat de un surpinzător fior religios, el primește în casă pe Tartuffe, un „om al lui Dumnezeu” pe care l-a cunoscut la biserică. În ciuda aparenței de austeră pioșenie, cucernicul se dovedește curând preocupat de lucruri pământești, încercând să o seducă pe Elmire, tânăra soție a binefăcătorului său. Damis, fiul lui Orgon, surprinde avansurile pătimașe ale lui Tartuffe și sperând să pună capăt regimului monahal pe care ipocritul musafir l-a instaurat în casă, își avertizează tatăl.

Naiv până la orbire, Orgon refuză să accepte evidența și își alungă fiul, dezmoștenindu-l. Deznodământul este o usturătoare lecție, tipică geniului comic al lui Molière.

De neratat această pildă veche în cheie contemporană despre fanatism, credulitate și fățărnicie.

Gala UNITER 2014, ediţia a XXII-a
Nicoleta Hâncu - premiul pentru cea mai bună actriţă în rol secundar pentru rolul Elmire


Mai multe detalii despre spectacol

TITANIC VALS

„Titanic Vals” reia eterna și fascinanta poveste românească a îmbogățirii peste noapte. „Visul românesc” – o moștenire de „cincizeci și ceva de milioane” picată din cer. O îmbogățire pe care familia numeroasă și colorată a bonomului Spirache (mărunt funcționar la prefectură) o așteaptă, o speră, o invocă. Odată petrecută izbăvitoarea tragedie (o reproducere în mic a naufragiului vaporului Titanic), Spirache, prototipul omului cumsecade, sărac dar integru, se încăpățânează să își păstreze principiile („Ce poate fi mai frumos și mai bun în viață decât o familie unită?”). Totuși, împins de la spate de ambițioasa lui soție, Dacia, și de neobosita ei mamă, Chiriachița, e nevoit să urce Golgota afirmării politice. Avidității de parvenire a Daciei („Să fim și noi cineva, să ieșim din provincie”), Spirache îi va opune o rezistență mută, dublată de o neașteptată șiretenie. Cine va câștiga această înfruntare a viziunilor despre fericire? Ca întotdeauna, la Tudor Mușatescu, învingător e Râsul. Râsul contagios și lejer, impertinent și liber, marca unei comedii de calitate.


Mai multe detalii despre spectacol

ŢARUL IVAN ÎŞI SCHIMBĂ MESERIA

Într-un apartament din Moscova se petrec o serie de întâmplări fantastice, în centrul cărora se află un inginer inventator. Cum ajunge Țarul Ivan să locuiască în Moscova anului 1935 sau, și mai mult, în ce măsură reușește administratorul imobilului unde locuieşte inventatorul să joace rolul lui Ivan cel Groaznic în Moscova anului 1565? Vă așteptăm să vă convingeți dacă această invenție epocală, mașina timpului, funcționează și în ce măsură reușesc oamenii să-şi vadă trecutul și viitorul datorită ei. „Țarul Ivan își schimbă meseria” este o comedie de situație, spumoasă, unde scenele se îmbină într-o serie de urmăriri și încurcături spectaculoase.


Mai multe detalii despre spectacol

VISUL UNEI NOPŢI DE VARĂ

În pădurea de la marginea Atenei se întâmplă lucruri ciudate. Cetățeni mai mult sau mai puțin onorabili se îndrăgostesc, se dezdrăgostesc, se reîndrăgostesc, se bat, se pupă, se „măgăresc”, se fugăresc și se nelămuresc ca niște biete păpușele în mâna unor copii răutăcioși. Totul pentru că regele și regina zânelor pădurii au o prozaică ceartă conjugală. Și când zeii se ceartă, muritorii suferă, căci „s-a-ntors cu fundu-n sus toată natura”.

Pădurea e spațiul în care „se fac și se desfac” toate intrigile spectacolului. Aici îndrăgostiți se refugiază pentru a scăpa de o mezalianță nefavorabilă, sau pentru a-și revendica dreptul. Meșteri din cele mai diverse bresle se adună aici pentru a repeta o piesă de teatru, în speranța unei remunerații generoase din partea Ducelui. Și, bineînțeles, zeii malițioși ai pădurii își reglează conturile, folosind cumplite vrăji și poțiuni magice. În scurt timp, copleșit de abundența de spiriduși, elfi, nimfe, plante fermecate și elixire adormitoare, însuși spectatorul capătă senzația de plăcută amețeală, de reverie. „Ce? Vi se-nvârte capul? Visezi. Așa e când visezi.”, cum ne atrage atenția însuși Oberon, regele zânelor.

Dincolo de hohotele de râs (și se râde din plin, montarea prilejuiește actorilor excepţionale creații comice) spectacolul degajă o foarte interesantă senzație de compasiune, de empatie cu „muritorii, bieții muritori”, făpturi neajutorate, la mila puternicilor zei. Și poate că această emoție, ascunsă abil între atâtea comicării, este marele merit al „Visului unei nopți de vară”.


Mai multe detalii despre spectacol